Minä ku viksuna tyttönä aattelin että laitan eilen vuojen eka postauksen Turskalasta... kuinka väärässä ihiminen voiki olla.
Mini ja minä oltiin tosi ajoissa menossa lentokentälle ja päästiin sinne myös ajoissa. Kuin monelle tulee yllätyksenä, että siellä oli aavistuksen verran jonon tynkää? Käsi pystyyn? Sitte 28 ja puoli minuuttia ennen konneen lähtöö pääsin tsekk-inn luukulle ja mujetsu alako aukoon, että sais tulla niinku ajoissa kentälle. Minä yritin sanua siinä, että sori, muttei se auttanu. Vaikka mujulla tuntu olevan kiirehätähoppu, nii se kuiten komensi mulukkaamaan tavaroita mun kahen kassin välillä, ku toisessa oli liikaa... Tota en sitte niinku tajunnu olleskaan, koska kumpiki meikkipussi meni ruumaan.
 Siitä sitte pipo hiessä turvatarkastukseen missä mä piippasin isosti. Tuli ne kumihanska-bendoverbaby
-painajaiset mieleen ja arempaa akkaa ois saattanu ruveta jo hirvittään. Mä vaan kuulina otin kengät pois jalasta ja heitin sinne läpivalasukonneeseen nii loppu se piippaus. Sitte me jonotettiin sille 16.40 konneelle. Jonotettiin. Jonotettiin. Sitte ämyreistä kuuluu kapun ääni joka ilimottaa pienistä teknisistä onkelmista. Pienistä? MY ASS!!!!
Klo 23.15 päästiin lähteen Heltsinkiin. Nii, ku esteks oli tullu mekaanikko varaosien kans (Heltsinkistä) ja sen jäläkeen tuli uus kone (Heltsinkistä seki...)
 Kovasti auttavaista jengiä ne oli, saatiin hotellihuoneet ja aamiaiset.Kulijetus vähän takkuili sinne hotelliin ja taas jonotettiin. Ja että noli buukannu mut aikasimpaan mahollisseen konneeseen ja kerkesin nauttia hotellin puhtaan valakeista lakanoista tasan 2 ja puoli tuntia (siitä ajasta nukuin n. puolituntia). Puurookaan en saanu aamiaisella, ku oli vähän aikasta (SE syö naista jos mikä!!!). Kentällä olin klo 05.25. Loppu sujuki melekeen kivuttomasti, mitä nyt känisivät taas mun meikkipussukoista (tai siis niitten painosta...) ja joutuin ottaan sen toisen käsimatkatavaraks (se ei ollu ku 7,9 kilua)
Tiesittäkö että sinappi ja purkitettu hirvenliha on nestemmäisiä? Minen tienny. Piti viiä takas tsekk-inniin  se ns. käsimatkatavara näitten nestemmäisten aineitten takia...Kuka p****le pyssyy säännöksien tasalla ku ne muuttaa niitä ihan päntiönnään. Ja kirijottaa uusiks kemian perus jutskat? Saatananmoista juoksutusta, sanon minä. Eikä turvatarkastuksessa mua kopeloinu se Kerkko vaan keski-ikänen nais-immeinen. Ja sitte kysytään onko mun päivä jotenki latistuksissa?
Oslossa joutuin taas ootteleen yli 3 tuntia ja alako jo oikiasti v****taan. Lampsin service-tiskille ja sannoin niinku asia oli, eli väsyttää, v****taa ja nälättää. Sain 150 kurnun lipukkeen jolla pysty syömään ja juomaan. Hyvä seki. Pittää ruveta hakkeen korvauksia kivusta ja särystä ja henkisestä/älyllisestä taantumuksesta, ku en kerinny kouluun tännään pakollisille luennoille.
Mitä met tästä opitaan?
Ainaki se ettei kantsi ehottaa Polgaralle alakohoolin juonti apua konneitten vaihon välillä. Polgis meinas ettei puolessa tunnissa kerkiä, vaikka se on kuinka  Welho. Jossei sitte lentoo sitte jostain syystä peruta....
Mä meen ny nukkuun.
Peeässänä tullee, että unohin mun ainokaisen känny-laturin suomeen.