Onpa ressaava aikakausi... Kiire joka paikkaan, paniikki ettei kerkiä ja sitte jouvun oottaan ku tuun tuntia liian aikasten. Toissa yönä heräsin ainki tuhat kertaa ja sitte ku vekkari pirahti, nii olin pihalla ku posilaatikko. Niinku tossa jo aikasemmin jo mainittin, en asu kartanossa, joten löysin suihkuun suurempia haahuilematta. En mä kuitenkaan heränny. Aika kätevää ku roppa toimii automaattisesti ja aivot herää aikasintaan joskus puolen päivän pintaan. Siks varmaan menny nii kivasti koulusaki ku aivot on autopilootilla....

Kerkesin ilimotus-tilaisuuteen koululle ja tuli seleväks, ettei oo tenttiä huomenna. Olin onnesta melekeen mykkä siihen asti kunnes lehtori X tuli kertoon että vielä saattaa flaksi käyä perjantaina... Elikkä vielä pitää pähkäillä.

Oon kuitenki jo virittäytyny lomaan. Kävin nyyhkiin koulun konttorilla että toikkari pitäs saaha 23.6 ku mä lähen äiskän ja iskän tykö suomeen. Olin varmaan aika vakuuttava, ku konttoritätsy sano että voin hakee sen sitte perjantaina puoli kolomelta. Täällä ei oo päättäjäis juhulia, vaan toikkarit lähetetään postissa... Sitte pitäs vielä käyä näyttään säälittävältä toisella koulullaki, jossa mulla oli kans yks vuojen opiskelu-pätkä. Alakaa näyttään siltä ettää pääsee jussi-lauantaiks kotimaahaan =D Eipäs kuitenkaan riemastuta turhan aikasten. Se on ihan ku Salaisissa Kansioissa: Ei usko ennen ku näkee.

Janne käväs eilen illalla. Annoin sille kolome pakettia Saludoo. Se on tilannu uuenkarheen  tullivapaan mopon ja ei sitte saa lähtee Suomeen vähään aikaan. Koti-ikävä varmaan vaivaa, mutta eiköhän se Saludolla helepotu. Sai se vielä suomalaisia suolakurkkujaki, ku mulla on koko pänikkä.

Vaikka täällä on asunu jo 11 vuotta, nii pittää aina tuua kaikkia herkkuja suomesta mukana. Lista on meleko pitkä: Suolakurkkuja: Täällä ne on nii makeita että oksu meinaa tulla. Kahavia: On täälläki yks ihan hyvä kahavi-merkki, mutta Saludo rulaa. Hirvi: Iskä mettästää joten tulee mulijuutettua hirven lihaa rajan yli kilo kaupalla. Maksaa täällä lähemmäs 60 eukkoo kilo. Tupla ja Jim suklaa. Ruis leipää: Täällä saa sellasta Tanskalaista; pikkusia pötkylöitä jotka painaa kilon tai kaks. Ja maistuu karseelle. Leipäjuusto:Nam. Paljo muutaki muttei just nyt tuu mieleen.

Ukkosta oottelin eilen koko päivän. Ei tullu. Nätti ilima on ohi, toistaiseksi.Sää-poika Arnulf Refsnes (malli!!! Nätti ku sika pienenä!!!) lupailee kuiten lämpöö loppu viikoks.